Wyniki znalezione dla „Korzystanie z zakładki Płatności w Panelu Sprzedawcy”

Korzystanie z zakładki Płatności w Panelu Sprzedawcy

W zakładce Płatności w Panelu Sprzedawcy możesz śledzić wszystkie wypłaty ze swoich transakcji na eBay.

Ważne
Informacje na tej stronie dotyczą tylko klientów mieszkających w Unii Europejskiej. Klienci mieszkający poza Unią Europejską powinni zapoznać się z naszym artykułem Using the Payments tab in Seller Hub (ten artykuł jest dostępny tylko w języku angielskim).

zakładce Płatności w Panelu Sprzedawcy możesz śledzić pieniądze, które zarabiasz na eBay, od momentu potwierdzenia zamówienia kupującego do zainicjowania wypłaty przez eBay. W sekcji Podsumowanie znajdują się ogólne informacje o Twoich płatnościach. Szczegółowe informacje są dostępne w sekcjach Wszystkie transakcje, WypłatyRaporty.

Wskazówka
Zachęcamy sprzedawców, aby przełączyli się na Panel Sprzedawcy. Możesz jednak nadal wyświetlać swoje transakcje, aktualizować harmonogram wypłat, zmieniać formę wypłat i pobierać miesięczne zestawienie finansowe w sekcji Płatności na stronie Mój eBay.

Informacje dostępne w sekcji Podsumowanie

W sekcji Podsumowanie w zakładce Płatności znajdziesz zestawienie informacji o swoich wypłatach, w tym o swoich dostępnych, wstrzymanych i przetwarzanych środkach, o ostatnich transakcjach i ustawieniach wypłat.

W sekcji Podsumowanie możesz:

  • sprawdzić swoje środki — tutaj możesz wyświetlić status dostępnych, wstrzymanych i przetwarzanych środków, w tym kwotę ostatniej wypłaty i zaplanowany termin kolejnej;
  • zmienić formę i harmonogram wypłat — tutaj możesz zaktualizować konto bankowe, na które otrzymujesz wypłaty, lub zmienić harmonogram, aby otrzymywać wypłaty codziennie, co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc. Jeśli stosujesz tygodniowy, dwutygodniowy lub miesięczny harmonogram wypłat, możesz w dowolnym momencie poprosić o wypłatę dostępnych środków, wybierając opcję Wypłać w zakładce Płatności. Jeśli stosujesz codzienny harmonogram wypłat, używasz już naszej najszybszej opcji;
  • śledzić swoje transakcje — tutaj możesz wyświetlić ostatnie działania na koncie, w tym informacje o sprzedaży i wypłatach.

Wskazówka
Jeśli zaktualizujesz dane konta bankowego do wypłat, będziemy musieli zweryfikować Twoje nowe konto, zanim zaczniesz otrzymywać na nie wypłaty. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule na temat aktualizowania danych konta bankowego.

Informacje dostępne w sekcji Wszystkie transakcje

Sekcja Wszystkie transakcje zawiera listę wszystkich transakcji związanych z płatnościami, w tym informacje na temat sprzedaży, zwrotów pieniędzy, roszczeń, sporów, wstrzymań, przelewów (środki przelewane na Twoją zapisaną formę płatności albo z Twojej zapisanej formy płatności) i wypłat.

Możesz filtrować transakcje według statusu, typu lub dat oraz wyszukiwać konkretny numer zamówienia.

Status transakcji

Status każdej transakcji pomoże Ci śledzić działania sprzedażowe.

Poszczególne statusy transakcji to:

  • Dostępne środki: kwota, którą otrzymasz w ramach kolejnej wypłaty. Zazwyczaj środki wyświetlane jako dostępne to suma ze wszystkich zakończonych transakcji po odliczeniu obowiązujących opłat i innych kosztów sprzedaży oraz wstrzymanych transakcji.
    • Dostępne środki mogą się zmienić, jeśli przed kolejną wypłatą przetworzymy dodatkowe zamówienia lub zwroty pieniędzy.
  • Przetwarzanie: kupujący zapłacił, a środki są jeszcze przetwarzane. Jeśli zamówienie zostało potwierdzone, możesz wysłać przedmiot.
  • Wstrzymana: środki z tytułu zamówienie są objęte ograniczeniem, na przykład z powodu otwarcia roszczenia dotyczącego zamówienia. Jeśli będzie taka możliwość, zobaczysz przyczynę wstrzymania środków i szacowaną datę ich zwolnienia.
    • Podamy także wskazówki, jak rozwiązać wszelkie zaległe problemy z płatnością, aby pomóc Ci uzyskać dostęp do środków. Więcej informacji o powodach wstrzymania środków znajdziesz w artykule Płatności wstrzymane.
  • Zakończona: płatność została przetworzona.
  • Otwarta: środki są przedmiotem sporu i mogą zostać wstrzymane.
  • Zwolnione: wstrzymane środki zostały zwolnione. Te środki będą teraz widoczne jako Dostępne środki, a nie jako Wstrzymane środki.

Informacje dostępne w sekcji Wypłaty

W sekcji Wypłaty znajdziesz zestawienie informacji o wszystkich swoich wypłatach. Możesz sprawdzić łączną kwotę każdej wypłaty, kiedy została wysłana, konto, na które została wysłana, oraz liczbę uwzględnionych transakcji. Możesz także śledzić status swoich wypłat i wyszukiwać konkretne wypłaty według daty, nazwy kupującego, numeru zamówienia lub unikalnego numeru wypłaty.

Po wybraniu numeru wypłaty możesz wyświetlić więcej szczegółów transakcji uwzględnionych w wypłacie. Obejmują one status, kwotę i opłaty powiązane z każdą transakcją oraz łącze do szczegółów zamówienia.

Szczegółowe wyjaśnienia statusów wypłat znajdziesz w naszym artykule na temat sposobu działania wypłat.

Informacje dostępne w sekcji Raporty

W sekcji Raporty możesz pobrać raport o transakcjach, raport o wypłatach, fakturę z podatkiem i zestawienie finansowe. Więcej informacji o raportach dotyczących płatności znajdziesz w naszym artykule Uzgadnianie danych dla transakcji sprzedaży na eBay.

 

Wskazówka
Szczegółowe informacje na temat wypłat, zamówień, kosztów sprzedaży i opłat można wyświetlić w zakładce Płatności w Panelu Sprzedawcy lub w sekcji Płatności na stronie Mój eBay.

Czy te informacje były przydatne?

Pozostało znaków: 100

Dziękujemy za opinię! Aby uzyskać pomoc, kliknij Kontakt z nami.