Wyniki znalezione dla „Wstrzymane płatności”

Wstrzymane płatności

Wiemy, że użytkownicy chcą jak najszybciej otrzymywać pieniądze. Czasami musimy jednak wstrzymać Twoje środki z powodu historii sprzedaży lub wyników albo w przypadku trwających sporów. Pomaga nam to w zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji kupującym i sprzedającym na eBay.

W większości przypadków wstrzymane środki są dostępne, gdy kupujący potwierdzi otrzymanie przedmiotu lub po rozstrzygnięciu sprawy.

Ważne
Informacje na tej stronie dotyczą tylko klientów mieszkających w Unii Europejskiej. Klienci mieszkający poza Unią Europejską powinni zapoznać się z naszym artykułem Payments on hold (ten artykuł jest dostępny tylko w języku angielskim).

Aby sprawdzić przewidywany termin udostępnienia płatności, przejdź do zakładki Płatności w Panelu Sprzedawcy lub sekcji Płatności na stronie Mój eBay.

Dlaczego wstrzymujemy płatności i jak tego uniknąć

Aby zapewnić bezpieczeństwo transakcji na eBay i zachować zgodność z przepisami, czasami wstrzymujemy środki, na przykład jeśli dla transakcji zostaną otwarte sprawa lub spór, jeśli kupujący zgłasza problem z zamówieniem, jeśli Twoje konto zostanie objęte ograniczeniem lub jest zawieszone, jeśli masz zadłużenie wobec eBay lub jeśli jesteś nowym sprzedawcom lub rzadko sprzedajesz na eBay. Jeśli wstrzymamy Twoje środki, wyślemy Ci e-mail z powiadomieniem i w zależności od przyczyny możemy poprosić Cię o podanie dodatkowych informacji, aby rozwiązać problem.

Rodzaje wstrzymania środków

Możemy wstrzymywać środki z różnych powodów.

Wstrzymanie środków z transakcji

Wstrzymanie środków z transakcji ma miejsce, gdy wstrzymujemy środki z płatności związanej z określoną transakcją kupującego. Wstrzymane środki możemy wykorzystać, aby zwrócić kupującemu pieniądze za tę transakcję.

Wpływy ze sprzedaży są zwykle dostępne w ciągu 2 dni roboczych od potwierdzenia płatności kupującego. Możemy jednak wstrzymać środki z transakcji, aby poczekać na potwierdzenie, że przedmiot dotarł do kupującego. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wstrzymania środków z transakcji, zalecamy wysyłanie przedmiotu w dniu, w którym kupujący za niego zapłaci, a także przestrzeganie dobrych praktyk w zakresie wysyłki, takich jak dodawanie do zamówienia informacji o śledzeniu przesyłki.

Wskazówka
Jeśli wstrzymamy Twoje środki, sprawa zazwyczaj zostanie rozstrzygnięta w ciągu 30 dni. W przypadku większości zamówień dodanie informacji o śledzeniu przesyłki może przyspieszyć otrzymanie środków.

Ponadto możemy wstrzymać środki z transakcji w zależności od Twojego statusu sprzedawcy lub kategorii, w której wystawiasz przedmiot:

  • W przypadku nowych lub rzadko zawierający transakcje sprzedawców możemy wstrzymywać środki z transakcji do czasu potwierdzenia, że przedmioty zostały pomyślnie dostarczone. Dzięki temu sprzedawcy budują swoją pozycję i wypracowują historię pomyślnie zrealizowanych zamówień na eBay. W szczególnych okolicznościach w przypadku nowych sprzedawców możemy wstrzymywać środki przez maksymalnie 21 dni.
  • W przypadku sprzedawców wcześniej objętych ograniczeniami lub zawieszonych możemy wstrzymywać środki z transakcji przez 30 dni po zniesieniu ograniczenia lub zawieszenia, aby potwierdzić, że przedmioty zostały pomyślnie dostarczone.
  • W przypadku drogich przedmiotów lub nietypowych schematów sprzedaży możemy wstrzymywać środki z transakcji przez maksymalnie 30 dni, aby upewnić się, że kupujący nie ma żadnych problemów z zamówieniem.

Wstrzymanie środków z powodu sporu lub w ramach programu Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay

Wstrzymanie środków z powodu sporu lub w ramach programu Gwarancji zwrotu pieniędzy eBay występuje, gdy wstrzymujemy środki, ponieważ kupujący zgłosił problem.

Jeśli kupujący zgłasza, że przedmiot nie dotarł lub otrzymany przedmiot znacząco odbiega od opisu w ofercie sprzedaży, wstrzymujemy środki do czasu rozpatrzenia i zamknięcia sprawy. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule na temat najlepszych praktyk dotyczących unikania i rozwiązywania problemów z kupującymi.

Wstrzymane środki możemy wykorzystać, aby zwrócić kupującemu pieniądze za tę transakcję.

Wstrzymanie wypłat

Wstrzymanie wypłat ma miejsce, gdy wstrzymujemy środki płatne na rzecz konkretnego sprzedawcy i zazwyczaj wymaga wykonania przez niego dodatkowego działania na koncie.

  • Wstrzymanie środków związane z rejestracją: możemy wstrzymać wypłatę, jeśli stwierdzimy rozbieżność z informacjami podanymi podczas rejestracji. Jeśli na konto zostanie nałożone ograniczenie, powiadomimy Cię o tym pocztą e-mail, prosząc o podanie dodatkowych informacji. Więcej informacji o sposobach weryfikacji tożsamości znajdziesz w naszym artykule na temat rejestracji sprzedawcy.
  • Wstrzymanie środków związane z zachowaniem zgodności z przepisami: w serwisie eBay stosujemy zasady i procedury, aby chronić kupujących i sprzedawców i zachować zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku wstrzymania wypłat lub ograniczenia konta w związku z zachowaniem zgodności z przepisami otrzymasz e-mail z powiadomieniem i możemy poprosić o podanie dodatkowych informacji.
  • Wstrzymanie środków związane z wynikami: wstrzymujemy wypłaty, jeśli stwierdzimy nietypową aktywność na koncie, na przykład wzrost liczby roszczeń klientów, nagłą zmianę działań w zakresie sprzedaży, opóźnione dostawy lub negatywne opinie kupujących.
  • Nieprawidłowa forma płatności: możemy wstrzymać wypłaty, jeśli nie będziemy mogli pobrać opłat za sprzedaż i innych kosztów z Twoich zapisanych form płatności. W tym przypadku musisz dodać inną formę płatności.

Czy te informacje były przydatne?

Pozostało znaków: 100

Dziękujemy za opinię! Aby uzyskać pomoc, kliknij Kontakt z nami.