Wyniki znalezione dla „Wstrzymane płatności”

Wstrzymane płatności

Wiemy, że użytkownicy chcą jak najszybciej otrzymywać pieniądze. Czasami musimy jednak wstrzymać Twoje środki z powodu historii sprzedaży lub wyników albo w przypadku trwających sporów. Pomaga nam to w zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji kupującym i sprzedającym na eBay.

W większości przypadków wstrzymane środki są dostępne, gdy kupujący potwierdzi otrzymanie przedmiotu lub po rozstrzygnięciu sprawy.

Ważne
Informacje na tej stronie dotyczą tylko klientów mieszkających w Unii Europejskiej. Klienci mieszkający poza Unią Europejską powinni zapoznać się z naszym artykułem Payments on hold (ten artykuł jest dostępny tylko w języku angielskim).

Aby sprawdzić przewidywany termin udostępnienia płatności, przejdź do zakładki Płatności w Panelu Sprzedawcy lub sekcji Płatności na stronie Mój eBay.

Dlaczego wstrzymujemy płatności i jak tego uniknąć

Aby zapewnić bezpieczeństwo transakcji na eBay i zachować zgodność z przepisami, czasami wstrzymujemy środki, na przykład jeśli dla transakcji zostaną otwarte sprawa lub spór, jeśli kupujący zgłasza problem z zamówieniem, jeśli Twoje konto zostanie objęte ograniczeniem lub jest zawieszone, jeśli masz zadłużenie wobec eBay lub jeśli jesteś nowym sprzedawcom lub rzadko sprzedajesz na eBay. Jeśli wstrzymamy Twoje środki, wyślemy Ci e-mail z powiadomieniem i w zależności od przyczyny możemy poprosić Cię o podanie dodatkowych informacji, aby rozwiązać problem.

Rodzaje wstrzymania środków

Możemy wstrzymywać środki z różnych powodów.

Wstrzymanie środków z transakcji

Wstrzymanie środków z transakcji ma miejsce, gdy wstrzymujemy środki z płatności związanej z określoną transakcją kupującego. Wstrzymane środki możemy wykorzystać, aby zwrócić kupującemu pieniądze za tę transakcję.

Wpływy ze sprzedaży są zwykle dostępne w ciągu 2 dni od potwierdzenia płatności kupującego. Możemy jednak wstrzymać środki z transakcji, aby upewnić się, że transakcja przebiegła pomyślnie. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wstrzymania środków z transakcji, zalecamy wysyłanie przedmiotu w dniu, w którym kupujący za niego zapłaci, a także przestrzeganie dobrych praktyk w zakresie wysyłki, takich jak dodawanie do zamówienia informacji o śledzeniu przesyłki.

Wskazówka
Jeśli wstrzymamy Twoje środki, sprawa zazwyczaj zostanie rozstrzygnięta w ciągu 30 dni. W szczególnych okolicznościach może to potrwać dłużej. W przypadku większości zamówień dodanie informacji o śledzeniu przesyłki może przyspieszyć otrzymanie środków. Nie zarabiamy na odsetkach od wstrzymanych środków.

Ponadto możemy wstrzymać środki z transakcji w zależności od Twojego statusu sprzedawcy, zmian statusu Twojego konta lub innych czynników, które bierzemy pod uwagę w trosce o bezpieczeństwo rynku we wszystkich kategoriach, bez względu na to, czy transakcja jest objęta Gwarancją zwrotu pieniędzy eBay:

  • W przypadku nowych lub rzadko zawierających transakcje sprzedawców możemy wstrzymywać środki z transakcji, gdy zdobywają wiedzę na temat najlepszych praktyk w zakresie sprzedaży. Dzięki temu sprzedawcy budują swoją pozycję i wypracowują historię pomyślnie zrealizowanych zamówień na eBay. W przypadku nowych sprzedawców możemy zazwyczaj wstrzymywać środki przez maksymalnie 14 dni, chociaż czasem może to potrwać dłużej.
  • W przypadku sprzedawców wcześniej objętych ograniczeniami lub zawieszonych możemy wstrzymywać środki z transakcji przez 30 dni po zniesieniu ograniczenia lub zawieszenia, aby potwierdzić, że przedmioty zostały pomyślnie dostarczone.
  • W przypadku drogich przedmiotów lub nietypowych schematów sprzedaży możemy wstrzymywać środki z transakcji przez maksymalnie 30 dni, aby upewnić się, że kupujący nie ma żadnych problemów z zamówieniem.

Wstrzymanie środków z powodu sporu dla płatności

Wstrzymanie środków z powodu sporu dla płatności występuje, gdy wstrzymujemy środki, ponieważ kupujący zgłosił problem, bez względu na to, czy transakcja jest objęta Gwarancją zwrotu pieniędzy eBay.

Jeśli kupujący zgłasza, że przedmiot nie dotarł lub otrzymany przedmiot znacząco odbiega od opisu w ofercie sprzedaży, wstrzymujemy środki do czasu rozpatrzenia i zamknięcia sprawy. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule na temat najlepszych praktyk dotyczących unikania i rozwiązywania problemów z kupującymi.

Wstrzymane środki możemy wykorzystać, aby zwrócić kupującemu pieniądze za tę transakcję.

Wstrzymanie wypłat

Wstrzymanie wypłat ma miejsce, gdy wstrzymujemy środki płatne na rzecz konkretnego sprzedawcy i zazwyczaj wymaga wykonania przez niego dodatkowego działania na koncie.

  • Wstrzymanie środków związane z rejestracją: możemy wstrzymać wypłatę, jeśli stwierdzimy rozbieżność z informacjami podanymi podczas rejestracji. Jeśli na konto zostanie nałożone ograniczenie, powiadomimy Cię o tym pocztą e-mail, prosząc o podanie dodatkowych informacji. Więcej informacji o sposobach weryfikacji tożsamości znajdziesz w naszym artykule na temat rejestracji sprzedawcy.
  • Wstrzymanie środków związane z zachowaniem zgodności z przepisami: w serwisie eBay stosujemy zasady i procedury, aby chronić kupujących i sprzedawców i zachować zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku wstrzymania wypłat lub ograniczenia konta w związku z zachowaniem zgodności z przepisami otrzymasz e-mail z powiadomieniem i możemy poprosić o podanie dodatkowych informacji.
  • Wstrzymanie środków związane z wynikami: wstrzymujemy wypłaty, jeśli stwierdzimy nietypową aktywność na koncie, na przykład wzrost liczby roszczeń klientów, nagłą zmianę działań w zakresie sprzedaży, opóźnione dostawy lub negatywne opinie kupujących.
  • Nieprawidłowa forma płatności: możemy wstrzymać wypłaty, jeśli nie będziemy mogli pobrać opłat za sprzedaż i innych kosztów z Twoich zapisanych form płatności. W tym przypadku musisz dodać inną formę płatności.

Czy te informacje były przydatne?

Pozostało znaków: 100

Dziękujemy za opinię! Aby uzyskać pomoc, kliknij Kontakt z nami.