Wyniki znalezione dla „Przesyłanie lub aktualizowanie informacji na potrzeby usług płatności”

Przesyłanie lub aktualizowanie informacji na potrzeby usług płatności

Aby otrzymywać wypłaty na konto bankowe, należy zweryfikować dane konta.

Ważne
Informacje na tej stronie dotyczą tylko klientów mieszkających w Unii Europejskiej. Klienci mieszkający poza Unią Europejską powinni zapoznać się z naszym artykułem Submitting or updating your information for managed payments (artykuł dostępny tylko w języku angielskim).

Dzięki usługom płatności kupujący zakończą transakcję w serwisie eBay, a Ty otrzymasz wypłaty na swoje konto bankowe po zweryfikowaniu swoich danych. Aby dokończyć weryfikację, musimy potwierdzić Twoją tożsamość, dane konta bankowego do wypłat oraz informacje o firmie w stosownych przypadkach. Zweryfikujemy Twoje dane, gdy zarejestrujesz się w usługach płatności oraz gdy będziesz zmieniać istotne informacje na swoim koncie.

Jeśli nie będziemy w stanie zweryfikować Twojej tożsamości, danych konta bankowego lub informacji o firmie, możemy skontaktować się z Tobą, aby uzyskać więcej informacji. Jeśli będziemy musieli dodatkowo zweryfikować jakieś informacje, umieścimy na Twoim koncie eBay baner informujący, co wymaga weryfikacji.

Jeśli usługi płatności zostały już aktywowane na Twoim koncie, ale niektóre dane wymagają weryfikacji, Twoje wypłaty mogą zostać wstrzymane, dopóki nie zweryfikujemy otrzymanych od Ciebie informacji.

Wskazówka
Pamiętaj, aby przed przesłaniem informacji sprawdzić ponownie ich poprawność. Pozwoli to uniknąć opóźnień.

Co musisz zrobić, aby otrzymywać wypłaty

Aby otrzymywać wypłaty za przedmioty sprzedawane w serwisie eBay, musisz powiązać swoje konto bankowe z kontem eBay. Upewnij się, że dane na obu kontach są takie same.

  • Jeśli masz konto prywatne, imię i nazwisko powinny być takie same na koncie bankowym i na koncie z usługami płatności.
  • Jeśli masz konto firmowe, nazwa firmy powiązana z kontem bankowym powinna być taka sama, jak nazwa firmy, której używasz do rejestracji w usługach płatności.
    • Jeśli np. nazwa firmy na Twoim koncie bankowym brzmi „Sklep hobbystyczny Grzegorza”, to tej nazwy należy użyć do rejestracji w usługach płatności.

Upewnij się, że typ Twojego konta w serwisie eBay odpowiada typowi Twojego konta bankowego. Jeśli np. masz konto firmowe w serwisie eBay, potrzebujesz firmowego konta bankowego, aby korzystać z usług płatności.

Potwierdzenie tożsamości

Aby zakończyć weryfikację, musimy potwierdzić Twoją tożsamość. Jeśli jesteś sprzedawcą zarejestrowanym jako firma, musimy potwierdzić informacje o Twojej firmie, a także o wszystkich beneficjentach rzeczywistych i dyrektorach lub partnerach w stosownych przypadkach.

Sprzedawcy indywidualni (jedna osoba lub para będąca małżeństwem) muszą podać następujące informacje:

  • imię i nazwisko,
  • narodowość,
  • numer telefonu,
  • adres zamieszkania,
  • data urodzenia.

Jeśli prowadzisz sprzedaż jako zarejestrowana firma, musisz podać następujące informacje:

  • oficjalna nazwa firmy,
  • nazwa handlowa (jeśli ją masz),
  • numer KRS/REGON,
  • adres firmy,
  • numer telefonu,
  • informacje umożliwiające indywidualną identyfikację w przypadku beneficjentów rzeczywistych i dyrektorów/partnerów.

Dostarczenie dowodu tożsamości

Jeśli nie będziemy mogli zweryfikować Twojej tożsamości za pomocą powyższych informacji, możemy poprosić Cię o przesłanie zdjęcia ważnego dokumentu tożsamości. Wyślemy Ci wiadomość e-mail, a na Twoim koncie umieścimy baner jako przypomnienie, czego potrzebujemy, w tym instrukcje dotyczące przesłania zdjęcia.

Akceptujemy następujące dokumenty tożsamości:

  • dowód osobisty,
  • aktualne prawo jazdy,
  • paszport.

Zanim prześlesz zdjęcie swojego dokumentu tożsamości, upewnij się, że jest on wyraźnie widoczny. Jeśli obraz będzie niewyraźny lub informacje nie zmieszczą się w kadrze, nie będziemy mogli zweryfikować danych. Zdjęcie może być w formacie JPEG, JPG, PDF lub PNG. Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.

Weryfikowanie danych bankowych

Aby mieć pewność, że będziesz otrzymywać wypłaty, musisz podać nam dane swojego konta bankowego. Możesz przekazać te informacje podczas rejestracji lub po aktywowaniu usług płatności na koncie.

Do weryfikacji konta bankowego będą nam potrzebne:

  • imię i nazwisko posiadacza konta bankowego,
  • nazwa banku,
  • IBAN.

Po zweryfikowaniu informacji wyślemy Ci wiadomość e-mail z informacją, że konfiguracja została zakończona.

Korzystanie z mikroprzelewów

Jeśli nie będziemy mogli zweryfikować Twoich informacji za pomocą powyższych danych, możemy poprosić Cię o potwierdzenie danych konta bankowego w inny sposób.

Jeśli zdecydujesz się zweryfikować konto za pomocą mikroprzelewów, wyślemy na Twoje powiązane konto bankowe dwa mikroprzelewy (małe płatności). Aby zweryfikować swoje konto, musisz potwierdzić kwoty tych mikroprzelewów. Zaloguj się do strony Mój eBay lub w Panelu Sprzedawcy i postępuj zgodnie z informacjami na banerze, aby podać kwoty mikroprzelewów.

Może minąć kilka dni, zanim mikroprzelewy pojawią się na Twoim koncie bankowym, w zależności od instytucji finansowej. Po zakończeniu weryfikacji mikroprzelewy zostaną wycofane z Twojego konta bankowego.

Dostarczenie wyciągu bankowego

Jeśli nie będziemy mogli zweryfikować powiązanego konta bankowego za pomocą powyższych danych, może być konieczne przesłanie nam kolorowego zdjęcia jednego z ostatnich wyciągów bankowych tego konta. Jeśli będziemy potrzebować tych dodatkowych informacji, wyślemy Ci wiadomość e-mail z instrukcjami dotyczącymi przesłania zdjęcia.

Upewnij się, że wyciąg bankowy:

  • dotyczy konta, które próbujesz zarejestrować;
  • dotyczy konta, które należy do Ciebie, oraz zawiera Twoje imię i nazwisko lub pełną nazwę Twojej firmy;
  • ma mniej niż 12 miesięcy;
  • zawiera co najmniej ostatnie 4 cyfry numeru Twojego konta bankowego;
  • zawiera oficjalny nagłówek banku.

Zdjęcie może być w formacie JPEG, JPG, PDF lub PNG. Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.

Zmiana konta na firmowe

Jeśli chcesz korzystać z firmowego konta bankowego w celu prowadzenia sprzedaży w serwisie eBay, musisz zarejestrować konto firmowe. Jeśli jesteś zarejestrowany(na) jako osoba prywatna, możesz zmienić konto na firmowe w następujący sposób:

  1. Przejdź na stronę Mój eBay i wybierz zakładkę Konto.
  2. Wybierz opcję Informacje osobiste, a następnie Edytuj informacje.
  3. Wybierz opcję Zmień typ konta na firmowe.
  4. Wybierz rodzaj działalności, wpisz swoje dane i zaznacz opcję Kontynuuj.
  5. Sprawdź poprawność wszystkich informacji i wybierz przycisk Potwierdź.

Po zmianie konta na firmowe może być konieczne przesłanie dodatkowych informacji do weryfikacji. Jeśli będziemy musieli zweryfikować jakieś informacje, powiadomimy Cię o tym pocztą elektroniczną i umieścimy w Panelu Sprzedawcy baner informujący o kolejnych krokach.

 

Wskazówka
Aby można było aktywować usługi płatności na Twoim koncie, imię i nazwisko (nazwa) właściciela konta bankowego muszą zgadzać się z imieniem i nazwiskiem (nazwą) właściciela konta eBay.

Czy te informacje były przydatne?

Pozostało znaków: 100

Dziękujemy za opinię! Aby uzyskać pomoc, kliknij Kontakt z nami.